Οι τεράστιες ελλείψεις εκπαιδευτικών φάνηκαν με το άνοιγμα των σχολείων
Η έναρξη της σχολικής χρονιάς αποκαλύπτει για μια ακόμα φορά ότι αυτή δεν είναι η Παιδεία που έχει ανάγκη ο λαός και τα παιδιά του.
Με μηδενικούς διορισμούς, χωρίς αναπληρωτές για να καλύψουν τα λειτουργικά κενά (τα οποία θα προκύπτουν και στη διάρκεια της χρονιάς) και με χιλιάδες εκπαιδευτικούς στην ανεργία, στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης οι γονείς χτες, μετά τον αγιασμό, άκουσαν διάφορες ανακοινώσεις για το ωράριο λειτουργίας, που έδειχναν την προσπάθεια να «λειτουργήσουν» όπως όπως...
Σε διάφορες περιοχές, η έναρξη της σχολικής χρονιάς αποκάλυψε ελλείψεις δασκάλων, ολοήμερα σχολεία με «Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα» (δηλαδή, με υποχρεωτικό πρόγραμμα μέχρι τις 2 το μεσημέρι) να λειτουργούν μία ώρα ή δύο ώρες λιγότερες, χωρίς ειδικότητες και με αβέβαιο το πόσοι, πότε και ποιοι εκπαιδευτικοί θα φτάσουν σε αυτά.
Το μέλλον των ολοήμερων σχολείων είναι στον αέρα, καθώς το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να αντλήσει εκπαιδευτικούς από αυτά για να καλύψει κενά στα πρωινά τμήματα.
Αποκαλυπτική ως προς τη λειτουργία των Δημοτικών σχολείων ήταν η εγκύκλιος με ημερομηνία 9 Σεπτέμβρη και θέμα: «Οδηγίες σχετικά με την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών στα ολοήμερα Δημοτικά σχολεία και Νηπιαγωγεία». Σε αυτή αναφέρεται ότι «προκειμένου να αποφεύγεται η μετακίνηση νηπίων και μαθητών σε όμορες σχολικές μονάδες και σε εξαιρετικές και μόνο περιπτώσεις, ο αριθμός των νηπίων στα Νηπιαγωγεία και των μαθητών στα Δημοτικά σχολεία δύναται να υπερβαίνει κατά 10% την αναλογία μαθητών ανά δάσκαλο και νηπίων ανά νηπιαγωγό», δηλαδή δημιουργούνται τμήματα με 27 - 28 μαθητές.
Σημειώνεται ότι «προηγείται η δημιουργία και λειτουργία ολοήμερου τμήματος για τους μαθητές των Α', Β', Γ' και Δ' τάξεων και εφόσον υπάρχει δυνατότητα, δημιουργείται ολοήμερο τμήμα και για τις υπόλοιπες τάξεις», ανοίγοντας το δρόμο για κατάργηση ολοήμερων τμημάτων ανατρέποντας το πρόγραμμα των γονιών οι οποίοι κυριολεκτικά δεν έχουν πού να αφήσουν τα παιδιά τους εφόσον οι ίδιοι εργάζονται.
Επίσης, ορίζεται ότι οι δάσκαλοι τοποθετούνται κατά προτεραιότητα στο πρωινό πρόγραμμα, ενώ «το ολοήμερο πρόγραμμα μπορεί να λειτουργήσει και με τις διαθέσιμες ώρες των εκπαιδευτικών και με αυτές των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων».
Δηλαδή το ολοήμερο επαφίεται στο αν θα υπάρξουν διαθέσιμες ώρες και αν θα φτάσουν ποτέ εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων ενώ η λειτουργία του περιορίζεται σε παιδοφυλακτήριο, με τους μαθητές να κάθονται με τον εκπαιδευτικό που θα τους επιβλέπει.
Σε αγωνιστικό αναβρασμό οι εκπαιδευτικοί
Σε συλλαλητήριο προχωρούν οι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τη Δευτέρα 16 Σεπτέμβρη, μέρα που ξεκινά η πρώτη πενθήμερη απεργία τους. Το ραντεβού είναι στις 12 το μεσημέρι στα Προπύλαια. Στην κινητοποίηση συμμετέχουν επίσης οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί οι οποίοι απεργούν στις 16 και 17 Σεπτέμβρη. Σήμερα, αναμένεται να αποφασιστεί και η πορεία των κινητοποιήσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, καθώς πραγματοποιείται στην Αθήνα η ολομέλεια των διδασκαλικών συλλόγων της χώρας.
Χτες, εκπρόσωποι των τριών ομοσπονδιών ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΟΙΕΛΕ, σε συνέντευξη Τύπου περιέγραψαν το τοπίο που διαμορφώνει στα σχολεία η εφαρμοζόμενη πολιτική. Μεταξύ άλλων οι πρόεδροι της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ αναφέρθηκαν στα χιλιάδες λειτουργικά κενά που στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση υπολογίζονται τουλάχιστον σε 5.246 ενώ τα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανοίγουν με 16.000 εκπαιδευτικούς λιγότερους από πέρσι, καθώς ήδη 2.500 εκπαιδευτικοί βρίσκονται στον προθάλαμο της απόλυσης και χιλιάδες αναπληρωτές στην ανεργία αντί για τις σχολικές αίθουσες.
πηγή: Ριζοσπάστης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου