Λέσβου |
ΠΡΟΤΑΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟ Δ.Σ.
ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΟΜΟΥ ΛΕΣΒΟΥ «ΜΙΛΤΟΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΑΣ»
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Συνάδελφοι – σσες:
Με εγκύκλιό του το Υπ. Παιδείας προωθεί
διαδικασίες γενίκευσης του θεσμού της αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού έργου της
σχολικής μονάδας που σταδιακά θα εφαρμοστεί σε όλες τις σχολικές μονάδες μαζί
με τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης. Στα πλαίσια αυτά σε πρώτη φάση θα
πραγματοποιηθεί ενημέρωση / επιμόρφωση των Σχολικών Συμβούλων και των Δ/ντών
Δ/νσεων και στα επόμενα στάδια όλων των
Δ/ντων των σχολικών μονάδων.
Η κυβέρνηση σαφέστατα θέλει να κτίσει τη «νέα» αντίληψη για την
«Παιδεία», καταργώντας για την πλειοψηφία του λαού ακόμα και τη στοιχειώδη
επαφή με την ολόπλευρη μόρφωση και την επιστήμη. Αυτό ζητά, στη συγκεκριμένη
χρονική στιγμή, το κεφάλαιο, αυτό πράττουν οι πολιτικοί εκπρόσωποί του. Σ’ αυτό
θα επιμορφωθούν τα στελέχη της Εκπαίδευσης.
Είναι, άλλωστε, αμέτρητες οι φορές που το Υπ. Παιδείας έχει υποστηρίξει ότι χρειάζεται «επένδυση»
στην εκπαίδευση για να βγει η χώρα απ' την κρίση.
Σε αυτή τη φάση το κεφάλαιο απαιτεί μια
μεγάλη μάζα ημιμαθείς εργαζόμενους, που με μιαν αναλώσιμη κατάρτιση θα κινούν
τη μηχανή του συστήματος. Για κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης, για κάθε εκπαιδευτική
μονάδα, η οποία πρέπει να θεωρείται επιχείρηση και να «δουλεύει» σαν
επιχείρηση, κατασκευάζονται μηχανισμοί αξιολόγησης, με την επίσημη συμμετοχή
της «αγοράς».
Με την
αυτοαξιολόγηση στα σχολεία οι αυριανοί εργαζόμενοι πρέπει να ξέρουν από νωρίς
ότι οι επιχειρήσεις είναι «σύμμαχοί» τους, ενώ το πνεύμα της
επιχειρηματικότητας είναι απαραίτητο να κυριαρχεί στην ίδια τη λειτουργία του
σχολείου. Στο νόμο 3848/2010 (που μπήκαν οι βάσεις για το σχολείο της «αγοράς»)
προωθήθηκε η αυτοαξιολόγηση των σχολείων και αντιμετώπισε την έντονη αντίδραση
των εκπαιδευτικών.
Τι σημαίνει «αυτοαξιολόγηση»; Κάθε σχολική μονάδα πρέπει να έχει το δικό της πρόγραμμα
δράσης και στο τέλος της χρονιάς να αξιολογείται. Τα κριτήρια και οι δείκτες
αφορούν τους πόρους και τα μέσα του κάθε σχολείου, τις εκπαιδευτικές
διαδικασίες, τη διοίκηση και την οργάνωσή του κ.ά. Στόχος είναι το
«καλλικρατικό» σχολείο της «αγοράς» να μπορεί να βρίσκει πόρους από την
«αγορά», η οποία, προφανώς, δε θα δώσει χωρίς να πάρει και θα απαιτήσει άμεση
παρέμβαση στο περιεχόμενο της μάθησης.
Η υποχρηματοδότηση (και) στα σχολεία θα
αποτελέσει μια, επιπλέον, αφορμή για να εμφανιστούν οι επιχειρήσεις σαν
«ευεργέτες» και «σωτήρες» των σχολείων. Το τελικό αποτέλεσμα, βέβαια, θα είναι
μια αδιανόητη υποβάθμιση στο, ήδη χαμηλό, επίπεδο σπουδών στα σχολεία, αλλά και
η διαμόρφωση σχολείων πολλών ταχυτήτων. Με τα νέα προγράμματα σπουδών θα σπάσει
το ενιαίο περιεχόμενο στα σχολεία, ενώ «ανταγωνιστικά» θα είναι τα σχολεία που
είτε θα βρίσκονται σε πιο πλούσιους δήμους, είτε θα προσελκύουν περισσότερους
επενδυτές. «Αξιόλογο» σχολείο θα είναι το σχολείο με το καλύτερο ...«Bussines Plan».
Σήμερα, που οι υπάρχουν δυνατότητες για
ολόπλευρη ικανοποίηση των μορφωτικών δικαιωμάτων του λαού, για παροχή ενιαίας
αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν Παιδείας, η αξιολόγηση δουλεύει ευθέως
αντίθετα με αυτό το αίτημα. Σηματοδοτεί αντιδραστική στροφή. Γι' αυτό το λόγο η
θέση μας είναι ξεκάθαρη: Καμιά αξιολόγηση σχολείου και εκπαιδευτικού.
Η αντίθεσή μας στην αξιολόγηση συνοδεύεται
από την πάλη για ενιαία αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Εκπαίδευση, με την πάλη
για ριζικές αλλαγές σε επίπεδο οικονομίας και πολιτικής που θα δημιουργούν τους
όρους για την ικανοποίηση των σύγχρονων μορφωτικών λαϊκών αναγκών και θα
καθιστούν τον εκπαιδευτικό πραγματικό δάσκαλο των παιδιών του λαού.
Η αντίθεσή
μας στην αξιολόγηση, ως κρίσιμο κρίκο στην εφαρμογή της αντιλαϊκής πολιτικής,
δεν μπορεί να αποκοπεί από τη συζήτηση για τις συνέπειες της κρίσης, από τα
υποσιτισμένα παιδιά, τις μειώσεις μισθών, τα ανύπαρκτα βιβλία, τις ελλείψεις σε
πετρέλαιο, μεταφορικά μέσα, κ.τ.λ.
Στις σημερινές συνθήκες, φιλολαϊκά μπορεί να
κριθεί μόνο ο εκπαιδευτικός που λειτουργεί κόντρα στον εργοδότη του (κράτος,
ιδιώτης) και που ξεμπλοκάρει τη βασική του λειτουργία, την εκπαιδευτική, από
τις απαιτήσεις του με όρους θετικής, έμπρακτης απειθαρχίας μέσα στην τάξη, στο
περιεχόμενο του μαθήματος, στο αντιδραστικό περιεχόμενο βιβλίων, που γίνεται
θετικό παράδειγμα για παιδιά και γονείς, που στέκεται δίπλα στους αγώνες και τα
προβλήματά τους και όχι απέναντί τους ή κλεισμένος στον κόσμο του...
Μένει ανοιχτό το ζήτημα των δράσεων που θα
αναληφθούν (Γεν.Συνέλευση - Στάση εργασίας και μπλοκάρισμα των επιμορφωτικών
σεμιναρίων - διαγραφή όσων διευθυντών συμμετέχουν κλπ ……… ) να αποφασιστεί κατά
τη συνεδρίαση του Δ.Σ.
Μυτιλήνη, 22/10/2013
ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Λέσβου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου