Σε 20 στρατηγικούς στόχους συμπυκνώνεται η πολιτική του υπουργείου Παιδείας για το 2014, οι οποίοι καταγράφονται σε υπουργική απόφαση του Κ. Αρβανιτόπουλου με ημερομηνία 19 Φλεβάρη.
Το υπουργείο κάνει λόγο για «καθολική εφαρμογή του Ενιαίου Αναμορφωμένου Προγράμματος Σπουδών σε όλα τα Ολοήμερα Σχολεία» και του «Νέου Σχολείου» στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ολοκλήρωση των διαδικασιών για το «Ψηφιακό Σχολείο», με την ενίσχυση της μάθησης των ξένων γλωσσών και των νέων τεχνολογιών.
Δηλαδή, συνέχιση της προσαρμογής του σχολείου στις ανάγκες της καπιταλιστικής αγοράς και ενίσχυση των δεξιοτήτων που μονότονα ζητά το μεγάλο κεφάλαιο σε βάρος της ολόπλευρης μόρφωσης.
Για το σχολικό βιβλίο υπάρχει σχεδιασμός για «εξοικονόμηση οικονομικών πόρων από την αύξηση του χρόνου ζωής» του και «επαναδιάθεση και την επόμενη σχολική χρονιά, μέσω της αλλαγής της τεχνικής εκτύπωσής τους».
Αφού αυτή τη χρονιά ούτε η Ενισχυτική Διδασκαλία ούτε η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη λειτούργησαν, το υπουργείο Παιδείας στην απόφαση μιλά για «ενίσχυσή τους».
Σε ό,τι αφορά την προσχολική εκπαίδευση, μεταξύ άλλων προβλέπεται «επέκταση για το σύνολο των παιδιών άνω των 3 ετών». Ωστόσο, ακόμα και σήμερα, πριν την «επέκταση», τα προνήπια στη μεγάλη τους πλειοψηφία μπαίνουν στα νηπιαγωγεία μετά από κλήρωση και σε ένα μικρό ποσοστό, τα υπάρχοντα νηπιαγωγεία υπολείπονται των πραγματικών αναγκών, ενώ ελλείψεις παρουσιάζονται και σε εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό.
Αναθεώρηση της νομοθεσίας διορισμού και μεταθέσεων των εκπαιδευτικών με στόχο την απλούστευση και καλύτερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, συμπεριλαμβάνει το υπουργείο στους στόχους του, έχοντας ήδη, φέτος ειδικά, δείξει δείγματα γραφής για το τι σημαίνει «διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού» την οποία έκανε για να καλύψει τα κενά που δημιουργεί η αδιοριστία.
Σε ό,τι αφορά τα ΕΠΑΛ, προτεραιότητα είναι η εφαρμογή της μαθητείας σε όσους αποφοίτησαν από αυτά την τελευταία εξαετία «με σκοπό τη βελτίωση των προοπτικών της δυνητικής απασχολισιμότητάς τους». Δηλαδή, αντί για δουλειά, θα προσφερθεί στους αποφοίτους θέσεις τζάμπα εργασίας...
Το υπουργείο σχεδιάζει «υιοθέτηση του Common Assessment Framework in Education (Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης) ώστε να καθίσταται δυνατή η αυτοαξιολόγηση των δομών της εκπαίδευσης με ένα διεθνές εργαλείο αξιολόγησης». Το Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης είναι θεσμός της ΕΕ για αξιολόγηση της δημόσιας διοίκησης με συγκεκριμένα κριτήρια όπως: διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, εξωτερικές συνεργασίες και πόροι, αποτελέσματα προσανατολισμένα προς τον πολίτη/πελάτη, αποτελέσματα για το ανθρώπινο δυναμικό κ.ά.
Σαν επιστέγασμα, έρχεται η ανάπτυξη Πληροφοριακών Συστημάτων στην Πρωτοβάθμια, τη Δευτεροβάθμια (My School) και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (νέοι οργανισμοί λειτουργίας), καθώς και στη Διά Βίου Μάθηση (My Vocational Center), με το υπουργείο να εκσυγχρονίζει τους μηχανισμούς του, δυναμώνοντας τον έλεγχο, την καταγραφή, την αξιολόγηση με τα δικά του κριτήρια.
Το υπουργείο κάνει λόγο για «καθολική εφαρμογή του Ενιαίου Αναμορφωμένου Προγράμματος Σπουδών σε όλα τα Ολοήμερα Σχολεία» και του «Νέου Σχολείου» στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ολοκλήρωση των διαδικασιών για το «Ψηφιακό Σχολείο», με την ενίσχυση της μάθησης των ξένων γλωσσών και των νέων τεχνολογιών.
Δηλαδή, συνέχιση της προσαρμογής του σχολείου στις ανάγκες της καπιταλιστικής αγοράς και ενίσχυση των δεξιοτήτων που μονότονα ζητά το μεγάλο κεφάλαιο σε βάρος της ολόπλευρης μόρφωσης.
Για το σχολικό βιβλίο υπάρχει σχεδιασμός για «εξοικονόμηση οικονομικών πόρων από την αύξηση του χρόνου ζωής» του και «επαναδιάθεση και την επόμενη σχολική χρονιά, μέσω της αλλαγής της τεχνικής εκτύπωσής τους».
Αφού αυτή τη χρονιά ούτε η Ενισχυτική Διδασκαλία ούτε η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη λειτούργησαν, το υπουργείο Παιδείας στην απόφαση μιλά για «ενίσχυσή τους».
Σε ό,τι αφορά την προσχολική εκπαίδευση, μεταξύ άλλων προβλέπεται «επέκταση για το σύνολο των παιδιών άνω των 3 ετών». Ωστόσο, ακόμα και σήμερα, πριν την «επέκταση», τα προνήπια στη μεγάλη τους πλειοψηφία μπαίνουν στα νηπιαγωγεία μετά από κλήρωση και σε ένα μικρό ποσοστό, τα υπάρχοντα νηπιαγωγεία υπολείπονται των πραγματικών αναγκών, ενώ ελλείψεις παρουσιάζονται και σε εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό.
Αναθεώρηση της νομοθεσίας διορισμού και μεταθέσεων των εκπαιδευτικών με στόχο την απλούστευση και καλύτερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, συμπεριλαμβάνει το υπουργείο στους στόχους του, έχοντας ήδη, φέτος ειδικά, δείξει δείγματα γραφής για το τι σημαίνει «διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού» την οποία έκανε για να καλύψει τα κενά που δημιουργεί η αδιοριστία.
Σε ό,τι αφορά τα ΕΠΑΛ, προτεραιότητα είναι η εφαρμογή της μαθητείας σε όσους αποφοίτησαν από αυτά την τελευταία εξαετία «με σκοπό τη βελτίωση των προοπτικών της δυνητικής απασχολισιμότητάς τους». Δηλαδή, αντί για δουλειά, θα προσφερθεί στους αποφοίτους θέσεις τζάμπα εργασίας...
Το υπουργείο σχεδιάζει «υιοθέτηση του Common Assessment Framework in Education (Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης) ώστε να καθίσταται δυνατή η αυτοαξιολόγηση των δομών της εκπαίδευσης με ένα διεθνές εργαλείο αξιολόγησης». Το Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης είναι θεσμός της ΕΕ για αξιολόγηση της δημόσιας διοίκησης με συγκεκριμένα κριτήρια όπως: διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, εξωτερικές συνεργασίες και πόροι, αποτελέσματα προσανατολισμένα προς τον πολίτη/πελάτη, αποτελέσματα για το ανθρώπινο δυναμικό κ.ά.
Σαν επιστέγασμα, έρχεται η ανάπτυξη Πληροφοριακών Συστημάτων στην Πρωτοβάθμια, τη Δευτεροβάθμια (My School) και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (νέοι οργανισμοί λειτουργίας), καθώς και στη Διά Βίου Μάθηση (My Vocational Center), με το υπουργείο να εκσυγχρονίζει τους μηχανισμούς του, δυναμώνοντας τον έλεγχο, την καταγραφή, την αξιολόγηση με τα δικά του κριτήρια.
πηγή: Ριζοσπάστης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου