Να μην εφαρμοστεί ο θεσμός της «Τράπεζας Θεμάτων» και οι προαγωγικές εξετάσεις να είναι στην αποκλειστική ευθύνη της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών, απαιτεί η Πανελλαδική Αντιμονοπωλιακή Συσπείρωση Επαγγελματοβιοτεχνών (ΠΑΣΕΒΕ) η οποία γράφει σε ανακοίνωσή της για το καυτό αυτό θέμα:
"Συνάδελφοι αυτοαπασχολούμενοι,
γονείς που έχετε παιδιά στο δημόσιο σχολείο,
Κάθε μέρα που περνά, μέσα στο μαγαζί, πίσω από το τιμόνι, μέσα στην οικοδομή, μία σκέψη μας βασανίζει: "τι θα γίνει με τα παιδιά...". Είναι γεγονός ότι όλα όσα μας έδωσαν οι δικοί μας γονείς, εμείς, στην αυγή του 21ου αιώνα, αδυνατούμε να τα εξασφαλίσουμε στα δικά μας παιδιά. Κι ας έχουμε δουλέψει μια ολόκληρη ζωή και ας έχουμε πληρώσει φόρους, χαράτσια, τέλη κ.ο.κ.
"Συνάδελφοι αυτοαπασχολούμενοι,
γονείς που έχετε παιδιά στο δημόσιο σχολείο,
Κάθε μέρα που περνά, μέσα στο μαγαζί, πίσω από το τιμόνι, μέσα στην οικοδομή, μία σκέψη μας βασανίζει: "τι θα γίνει με τα παιδιά...". Είναι γεγονός ότι όλα όσα μας έδωσαν οι δικοί μας γονείς, εμείς, στην αυγή του 21ου αιώνα, αδυνατούμε να τα εξασφαλίσουμε στα δικά μας παιδιά. Κι ας έχουμε δουλέψει μια ολόκληρη ζωή και ας έχουμε πληρώσει φόρους, χαράτσια, τέλη κ.ο.κ.
Η πανάκριβη δημόσια Παιδεία - που συνεχώς υποβαθμίζεται - σφίγγει σα θηλιά στο λαιμό μας!
Φέτος, για πρώτη φορά, οι προαγωγικές εξετάσεις στην Α' Λυκείου στα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ γίνονται με 2 από τα 4 θέματα να μπαίνουν μέσα από τη λεγόμενη "Τράπεζα Θεμάτων". Έτσι, η τύχη καθορίζει το βαθμό δυσκολίας και την προαγωγή ή όχι των παιδιών μας. Ο καθηγητής, που γνωρίζει τις δυσκολίες και τις αδυναμίες των μαθητών, δεν έχει πια τη δυνατότητα να βάλει θέματα, ανάλογα με το επίπεδο της τάξης και την εκπαιδευτική πραγματικότητα. Η πλειοψηφία δε των εκπαιδευτικών εκτιμούν ότι τα θέματα από την "Τράπεζα Θεμάτων" είναι ιδιαίτερα δύσκολα, δεν απευθύνονται στο μέσο μαθητή.
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΦΕΤΙΝΗΣ Α' ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΔΙΚΟΥΝΤΑΙ ΚΑΤΑΦΩΡΑ
Ιδιαίτερα τα παιδιά της φετινής Α’ Λυκείου αδικούνται κατάφωρα, αφού απέκτησαν πρόσβαση στην "Τράπεζα Θεμάτων" μόλις 3 ημέρες πριν την έναρξη των εξετάσεων (26/5/2014), χωρίς να έχουν τη δυνατότητα να προετοιμαστούν κατάλληλα και ενώ έχουν καλύψει πρόχειρα ή μερικώς την ύλη τους, λόγω των χιλιάδων κενών σε εκπαιδευτικούς και παιδαγωγικά μέσα που είχαμε φέτος. Είναι έτσι ανυπέρβλητα τα εμπόδια που πρέπει να ξεπεράσουν τα παιδιά των πιο λαϊκών οικογενειών, προκειμένου να παρακολουθήσουν τις απαιτήσεις μιας κατ’ επίφαση δημόσιας και δωρεάν Παιδείας.
Ιδιαίτερα τα παιδιά της φετινής Α’ Λυκείου αδικούνται κατάφωρα, αφού απέκτησαν πρόσβαση στην "Τράπεζα Θεμάτων" μόλις 3 ημέρες πριν την έναρξη των εξετάσεων (26/5/2014), χωρίς να έχουν τη δυνατότητα να προετοιμαστούν κατάλληλα και ενώ έχουν καλύψει πρόχειρα ή μερικώς την ύλη τους, λόγω των χιλιάδων κενών σε εκπαιδευτικούς και παιδαγωγικά μέσα που είχαμε φέτος. Είναι έτσι ανυπέρβλητα τα εμπόδια που πρέπει να ξεπεράσουν τα παιδιά των πιο λαϊκών οικογενειών, προκειμένου να παρακολουθήσουν τις απαιτήσεις μιας κατ’ επίφαση δημόσιας και δωρεάν Παιδείας.
Σημειώνουμε επίσης ότι ο βαθμός που θα συγκεντρώσουν τα παιδιά στις εξετάσεις αυτές μετράει και για την πρόσβασή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Παράλληλα, το υπουργείο προχωρά σε δεκάδες νέες συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων και τμημάτων, στοιβάζοντας στην κυριολεξία τα παιδιά μας σαν σαρδέλες σε τμήματα των 25-30 μαθητών, υποβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο την εκπαιδευτική διαδικασία.
"ΜΑΘΗΤΕΙΑ" ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑ
Όλα δείχνουν ότι το ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (έτσι ονομάζονται το σύνολο των αλλαγών που έχουν γίνει στην εκπαίδευση, μέσα στην κρίση) θέλει - γρήγορα και πρώτα απ’ όλα - να πετάξει έξω από το σχολείο, πιθανόν σε κάποια σχολή κατάρτισης, το μεγαλύτερο κομμάτι των μαθητών που προέρχεται από τα πιο φτωχά λαϊκά στρώματα, πριν καλά - καλά μάθει Γλώσσα, Ιστορία, Μαθηματικά… Πριν καταλάβει τον εαυτό του και τον κόσμο γύρω του.
Όλα δείχνουν ότι το ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (έτσι ονομάζονται το σύνολο των αλλαγών που έχουν γίνει στην εκπαίδευση, μέσα στην κρίση) θέλει - γρήγορα και πρώτα απ’ όλα - να πετάξει έξω από το σχολείο, πιθανόν σε κάποια σχολή κατάρτισης, το μεγαλύτερο κομμάτι των μαθητών που προέρχεται από τα πιο φτωχά λαϊκά στρώματα, πριν καλά - καλά μάθει Γλώσσα, Ιστορία, Μαθηματικά… Πριν καταλάβει τον εαυτό του και τον κόσμο γύρω του.
Ήδη, στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι 600.000 παιδιά (11,4%) αφήνουν οριστικά το σχολείο για να βγουν πρόωρα στη δουλειά. Η ανταγωνιστικότητα της ΕΕ και η ακόρεστη δίψα των μονοπωλίων για κερδοφορία ζητά φρέσκο κρέας. Βλέπει στα παιδιά μας το αναλώσιμο, πάμφθηνο εργατικό δυναμικό που έχουν ανάγκη για να βγει από την κρίση. Αυτές βέβαια οι αλλαγές δεν σκοτίζουν τις οικογένειες που μπορούν να στέλνουν τα παιδιά τους στα κολέγια και τα ιδιωτικά σχολεία. Αυτά τα παιδιά, μια μικρή μειοψηφία, έχουν εξασφαλισμένο το μέλλον τους…
Οι μόνοι που χαίρονται από αυτές τις εξελίξεις είναι τα μεγάλα συγκροτήματα φροντιστηρίων, που ήδη τρίβουν τα χέρια τους γιατί θα συγκεντρώσουν όλη τη "μαθητική πελατεία" και, κυρίως, τα μεγάλα αφεντικά που ανοίγουν δουλειές με την "κατάρτιση - μαθητεία". Έτσι ονομάζουν το διώξιμο των 15χρονων από το σχολείο του, για να κρύψουν την πιο βάρβαρη εκμετάλλευση.
Εμείς, όμως, ξέρουμε από την πείρα μας ότι όποιος δεν θα έχει στέρεη γνώση, δεν μπορεί να γίνει ούτε καλός τεχνίτης. Θέλει βασική γνώση για να παρακολουθεί ένας εργαζόμενος την εξέλιξη της επιστήμης - τεχνικής, για να έχει ολοκληρωμένη άποψη για την παραγωγική διαδικασία, για τη δουλειά που κάνει, για να διεκδικεί, να μη σκύβει το κεφάλι.
Η ΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΥΠΟΘΕΣΗ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΛΑΟΥ
Καλούμε όλους τους αυτοαπασχολούμενους, τα σωματεία και τις ενώσεις να κάνουν υπόθεσή τους τη μόρφωση των παιδιών τους. Με έμπρακτες πρωτοβουλίες σε κάθε κλάδο και σε κάθε γειτονιά, στο σχολείο και στη δουλειά, να συμβάλουν στην ανάδειξη της ουσίας των αλλαγών και στην ανατροπή των σχεδίων κυβέρνησης και ΕΕ.
Καλούμε όλους τους αυτοαπασχολούμενους, τα σωματεία και τις ενώσεις να κάνουν υπόθεσή τους τη μόρφωση των παιδιών τους. Με έμπρακτες πρωτοβουλίες σε κάθε κλάδο και σε κάθε γειτονιά, στο σχολείο και στη δουλειά, να συμβάλουν στην ανάδειξη της ουσίας των αλλαγών και στην ανατροπή των σχεδίων κυβέρνησης και ΕΕ.
Να απαιτήσουν εδώ και τώρα:
- Να μην εφαρμοστεί ο θεσμός της "Τράπεζας Θεμάτων", οι προαγωγικές εξετάσεις να είναι στην αποκλειστική ευθύνη της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών.
- Να παρθούν πίσω όλες οι καταργήσεις - συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων.
- Να γίνουν μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών, κανένα τμήμα πάνω από 20 μαθητές.
- Έκτακτη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό για τις ανάγκες των σχολείων."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου