Με αφορμή τον εορτασμό της Λαϊκής Επανάστασης του 1821 δημοσιεύουμε επίκαιρη ανάρτηση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Παλαιού Φαλήρου με ενδιαφέροντα ζητήματα που αφορούν στην ουσία της ιστορικής αυτής επετείου.
O Σύλλογος Εκπαιδευτικών
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Παλαιού Φαλήρου τιμά την επανάσταση
του 1821.Τιμά τους ηρωικούς και δίκαιους
αγώνες του λαού μας που μας εμπνέουν να
αγωνιστούμε με τη σειρά μας κόντρα
στο φόβο και την ηττοπάθεια.
Με την
ευκαιρία της σημαντικής αυτής
επετείου θα επιχειρήσουμε να θέσουμε
μερικά ζητήματα που χάνονται συχνά μέσα
στις τυπικότητες και τις επετειακές
ιαχές και που ίσως αποτελούν την
ουσία του μαθήματος της Ιστορίας που
γίνεται συναρπαστικό όταν δεν καταγράφει
απλώς αλλά διδάσκει και εμπνέει για
νέους αγώνες.
1. Πώς
και από ποιους αλήθεια γράφεται η
Ιστορία; Πόσο «νομιμόφρονες» πόσο
«ρεαλιστές» υπήρξαν όλοι οι ανώνυμοι
κι επώνυμοι πρωταγωνιστές της
ελληνικής επανάστασης; Ο Ρήγας Φεραίος
που ονειρεύτηκε την επανάσταση κι ο
Παπαφλέσσας που την «εκβίασε», δεν είχαν
«ίχνος» ρεαλισμού. Είχαν όμως δίκιο κι
απόλυτη εμπιστοσύνη στο λαό. Kαι η ιστορία
δε «θυμάται» ποτέ τους «ρεαλιστές». Το
ίδιοι κι οι λαοί. Αλλά «θυμάται» και
τιμά τους τολμηρούς. Δηλαδή τους
επαναστάτες.
2. Η
ιστορία δε γράφεται με «διαπραγματεύσεις»
και «διαλόγους». Η ιστορία όλων των λαών
του κόσμου και πάνω απ΄ όλα των Ελλήνων,
αυτό δείχνει. Ο Κολοκοτρώνης δεν πήγε
σε «διάλογο» στα Δερβενάκια ούτε ο
Διάκος για «διαπραγματεύσεις» στην
Αλαμάνα.
3.
Η ιστορία δε γράφεται μέσα στα πλαίσια
της όποιας «νομιμότητας» της εκάστοτε
εξουσίας. Τότε «νόμος» ήταν ότι έλεγε
ο Σουλτάνος κι ο Μέτερνιχ. Όλοι οι
αγωνιστές του 1821 ήταν λοιπόν τότε ...
«παράνομοι». Ποτέ η ιστορία δεν προχώρησε
μέσα στα πλαίσια της νομιμότητας της
παλιάς τάξης, αλλά προχώρησε «σκίζοντας»
τους νόμους και τις συμφωνίες των μεγάλων
και των ισχυρών και βάζοντας «νέο
δίκαιο», σύμφωνο με τα συμφέροντα των
ανθρώπων και τις ανάγκες της κοινωνίας
Κι αυτή η αέναη διαδικασία δε θα σταματήσει
ποτέ.
4. Η ιστορία «δε νοιάζεται» για τη διάρκεια
της ζωής του κάθε ανθρώπου. Δεκάδες
γενιές ανθρώπων έζησαν με τουρκοκρατία
και πόνεσαν, επαναστάτησαν και μάτωσαν,
χωρίς να δουν τη λευτεριά τους.
Όμως αυτοί την
έφεραν τη λευτεριά. Αν αυτοί δεν έκαναν
το χρέος τους, αν είχαν θεωρήσει τον
αγώνα μάταιο δε θα είχε έρθει ποτέ η
«κρίσιμη ώρα» της επανάστασης. Ο αγώνας
συχνά είναι μακροχρόνιος. Κι απαιτεί
υπομονή κι επιμονή. Κι η αποτελεσματικότητα
ενός τέτοιου αγώνα δε φαίνεται πάντα
εύκολα. Ο ιστορικός χρόνος είναι πολύ
μεγαλύτερος απ΄ τη ζωή του καθενός μας.
5. Όλοι οι κατακτητές και καταπιεστές όπου
γης, μιλούσαν πάντα «ενάντια στη βία».
Εννοώντας τη λαϊκή βία. Την επαναστατική
βία. Φυσικό ήταν. Και φυσικό είναι και
σήμερα αυτοί που φέρνουν τη δυστυχία
στο λαό να ζητούν «ηρεμία», «καλό κλίμα»,
«συναίνεση» και να καταδικάζουν όπως
λένε« τη βία από όπου κι αν προέρχεται».
Αυτοί που καταδικάζουν τα παιδιά του
λαού στις πρόσκαιρες καταρτίσεις και
τις εφήμερες δεξιότητες και τους στερούν
την ομορφιά της γνώσης και της μόρφωσης,
αυτοί που τους στερούν το μέλλον
είναι φυσικό να φοβούνται την αντίδρασή
τους.
6. Η
βία δεν είναι ούτε καλή, ούτε κακή, εξ
ορισμού. Είναι άλλες φορές προοδευτική
κι άλλες αντιδραστική. Η Γαλλική κι η
Αμερικανική Επανάσταση, ήταν
«προοδευτική βία» μέσα στην ιστορία,
γιατί την έσπρωξαν προς τα εμπρός. Η βία
των ΜΑΤ και της Χρυσής Αυγής σήμερα ή η βία των τανκ στο Πολυτεχνείο, ή η βία
των αμερικανόδουλων δικτατορικών
καθεστώτων, ήταν και είναι αντιδραστική,
γιατί επιχειρεί να επιβάλλει εξουσίες
και πολιτικές αντιλαϊκές. Επιχειρεί να
καθυστερήσει την ιστορία. Η βία των λαών
που απαιτούν καλύτερη ζωή και δικαιώματα,
που ζητούν να καρπώνονται οι ίδιοι τον
πλούτο που παράγουν κι όχι κάποια
παράσιτα, αυτή η βία είναι νόμιμη και
δικαιολογημένη. Η βία των κυβερνήσεων
που θέλουν να επιβάλλουν το δίκιο των
παράσιτων (πλουτοκράτες, δανειστές,
τράπεζες, κλπ) είναι παράνομη και
αδικαιολόγητη. Η βία που στηρίζεται στο
δίκιο του λαού, είναι και νόμιμη και
αναπόφευκτη ! Αυτή μάλιστα η βία είναι
«ο μοναδικός συγγραφέας της ιστορίας»
!
7. Στην
επανάσταση του 1821 δεν πήραν μέρος μόνο
ορθόδοξοι Χριστιανοί και Έλληνες το
«γένος». Πήραν μέρος κι οι λεγόμενοι
Φιλέλληνες. Αλλά πήραν μέρος στις
Παραδουνάβιες Ηγεμονίες και Βλάχοι,
Μολδαβοί, Βούλγαροι, Αλβανοί, Σέρβοι,
Τσιγγάνοι, Ούγγροι, Πολωνοί και άλλοι.
Τι γλώσσα άραγε μιλούσαν οι ναύτες του
Μιαούλη; Μήπως ζητούσαν οι Έλληνες
επαναστάτες «ταυτότητα» ή «εξέταση
αίματος» για να πάρει κανείς μέρος στην
επανάσταση και να γίνει «Κλέφτης» ;
Ποιος στρατηγός της επανάστασης ήταν
επικεφαλής της εξόδου του Μεσολογγίου
και τι εθνικότητας ήταν αυτός; Ο Ρήγας
Φεραίος ζωγράφιζε το χάρτη της Ελλάδας,
ή τη «Χάρτα» των Βαλκανίων; Ο ίδιος ο
Ρήγας μιλούσε για «ελεύθερη Ελλάδα» ή
μήπως καλούσε Χριστιανούς και Τούρκους
κατοίκους όλων των Βαλκανίων, σε κοινό
αγώνα για το γκρέμισμα της οθωμανικής
κυριαρχίας και στη δημιουργία μιας
«Βαλκανικής Ομοσπονδίας»; Η επανάσταση
του 1821 δε βοηθά κανένα σοβαρό άνθρωπο
να βγάζει «ρατσιστικά» ή «εθνικιστικά»
συμπεράσματα. Άλλωστε ο «εθνικισμός»
(που συνήθως πάει χέρι χέρι και με την
υποτέλεια) όσες φορές έγινε «επίσημη
πολιτική» του κράτους, οδήγησε τη χώρα
και το λαό σε εθνικές ήττες, καταστροφές,
διχασμούς (πόλεμος 1897, Μικρασία, Εμφύλιος,
Χούντα, Κύπρος, κλπ). Αντίθετα όσες φορές
πήρε το λόγο ο λαός χωρίς να κοιτά
«πιστοποιητικά καταγωγής ή αίματος»,
ο λαός αυτός μεγαλούργησε (1821, Εθνική
Αντίσταση 1940-45 κ.λ.π.).
«Αντάρτης κλέφτης παλληκάρι πάντα είναι ο ίδιος ο λαός».
«Αντάρτης κλέφτης παλληκάρι πάντα είναι ο ίδιος ο λαός».
8. Καμιά
φορά η ζωή δείχνει σα να χάθηκε μια μάχη.
Ή και ο πόλεμος. Ακόμα κι όταν αυτό είναι
αλήθεια, δε σημαίνει κατ ανάγκην «ιστορική
ήττα».
Ο Σπάρτακος έχασε την τελευταία μάχη
και τον πόλεμο. Αλλά είχε ήδη κερδίσει
την ιστορία. Ο Διάκος θυσιάστηκε. Αλλά
νίκησε ηθικά. Ο Ρήγας πέθανε για τις
ιδέες του. Τίποτε όμως δεν τέλειωσε με
το θάνατό του. Αντίθετα μ αυτόν «άρχισε»
και νίκησε η επανάσταση. Οι αγώνες πρέπει
να είναι διαρκείς και επίμονοι.
9. Ποτέ
οι Έλληνες δεν ήταν «όλοι μαζί». Και
τότε στο 1821 υπήρχαν οι «προσκυνημένοι»,
οι «ρεαλιστές»
που
δεν ήθελαν την επανάσταση, οι «συμβιβαστικοί»
που ήθελαν να τα βρούμε με τους Τούρκους.
- Τις φράσεις: «Πού πολεμοφόδια; Πού όπλα; Πού χρήματα πολυάριθμα; Πού στρατός πεπαιδευμένος;» δεν τις είπε Τούρκος, αλλά κάποιος «Έλληνας» ... ρεαλιστής για να αρνηθεί την επανάσταση.
- Τη φράση «Κάλλιο οι Τούρκοι κι ο ραγιάς υπόδουλος, παρά λεύτερο έθνος με το λαό να 'χει δικαιώματα» δεν την είπε ούτε Άγγλος, ούτε Ρώσος αλλά κάποιος «Έλληνας» κοτζαμπάσης, που ήθελε «τάξη και ασφάλεια» απ΄ τον «εχθρό λαό».
- Αυτός που είπε στον Παπαφλέσσα: «Είσαι απατεώνας, άρπαγας, εξωλέστατος!» δεν ήταν Τούρκος, αλλά «Έλληνας».
- Γι αυτούς όλους τους «Έλληνες» ο Κολοκοτρώνης έλεγε «Φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους».
- Σ΄ αυτούς όλους απάντησε ο Παπαφλέσσας ότι: «Η επανάσταση είτε θέτε είτε όχι θα γίνει! Πάρτε το απόφαση. Αν εσείς γυρεύετε να την εμποδίσετε, εγώ πήρα προσταγή από την Αρχή να ξεσηκώσω το λαό και να την κάνω. Και τότες όποιον βρουν ξαρμάτωτο οι Τούρκοι, ας τον κόψουν...».
Γι
όλους αυτούς που σήμερα δηλώνουν υποταγή
και προσκυνάνε κι εμείς λέμε σήμερα το
ίδιο. Για όλους όσους υπηρετούν την
πολιτική της Ε.Ε., της Τρόικας, των
Μνημονίων, για όλους όσους απολογούνται
για λογαριασμό της δικομματικής
κυβέρνησης, για όσους φέρνουν το «νέο
σχολείο» κι επιχειρούν να αλλάξουν τα
αυτονόητα των εκπαιδευτικών και των
γονιών:
Μόνιμη
και σταθερή εργασία για όλους - δημόσιο
και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά.
Δεν
μπορούν να τιμούν τους απελευθερωτικούς
αγώνες του έθνους όσοι συμμετέχουν στο
μακελειό για την υποδούλωση λαών και
πρώτα πρώτα του δικού μας.
Όσοι
υπηρετούν την υποδούλωση στη νέα τάξη
της Τρόικας, της Ε.Ε., της πλουτοκρατίας
καλύτερα να πάνε να κρυφτούν αυτοί, όσο
εμείς θα γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου.
- Συνεχίζουμε
λοιπόν να τιμούμε μαζί με τους
μαθητές μας την 25η Μαρτίου
κι όλα τα περήφανα ΟΧΙ του Ελληνικού
Λαού. Γιορτάζουμε λέγοντας σήμερα τα
δικά μας ΟΧΙ. «Όταν η αδικία γίνεται
νόμος, τότε η επανάσταση είναι καθήκον
μας».
- Συνεχίζουμε
να αντιγράφουμε τα μηνύματα της λαϊκής
επανάστασης του 1821. Συνεχίζουμε να
αγωνιζόμαστε ενάντια στους σύγχρονους
καταπιεστές, στους σύγχρονους κατακτητές,
αλλά και ενάντια στους διάφορους «φίλους»
και τις «ιερές συμμαχίες» τους, τύπου
Ε.Ε.
- Συνεχίζουμε
να πιστεύουμε ακράδαντα στις δυνάμεις
του λαού μας γιατί η ιστορία μας
διδάσκει ότι:
- Η ΜΟΝΗ ΥΠΕΡΔΥΝΑΜΗ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΛΑΟΙ.
- Τίποτα δεν είναι αδύνατο για το λαό, αρκεί να το θελήσει.
- Στο τέλος πάντα επιβάλλει το δίκιο του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου