Επιτροπή ειδικών ανέλαβε να μελετήσει για λογαριασμό της κυβέρνησης (σοσιαλδημοκρατών, φιλελεύθερων και τη στήριξη της κοκκινοπράσινης συμμαχίας, μέλους του Κόμματος Ευρωπαϊκής Αριστεράς) την «καλύτερη» όπως σερβίρεται «δυνατή παραγωγικότητα, με στόχο την αποδοτικότητα του δημόσιου συστήματος».
Έτσι προτείνει μεταξύ άλλων (δεν έχει ακόμα ανακοινώσει ολοκληρωμένα τη μελέτη της) να αρθούν όλα τα νομικά πλαίσια που εμποδίζουν τους δήμους που έχουν και την ευθύνη για τη λειτουργία των σχολείων, να βγάζουν σε πλειστηριασμό τη διαχείρισή τους. Πρόκειται, δηλαδή, για παραπέρα παραχώρηση της εκπαίδευσης στο ιδιωτικό κεφάλαιο.
Κατά την άποψη της επιτροπής, όπως γίνεται σήμερα σε μια σειρά άλλους τομείς, αρμόδιοι ιδιωτικοί οργανισμοί θα μπορούσαν πιο φτηνά και πιο αποτελεσματικά να αναλαμβάνουν μετά από πλειστηριασμό, τη διδασκαλία των μαθητών και τη διαχείριση της λειτουργίας των σχολείων σε τομείς όπως, τα κυλικεία, ο καθαρισμός, η συντήρηση των κτιρίων κ.ά.
Ήδη, η Ομοσπονδία των Δασκάλων έχει δηλώσει κατηγορηματικά αντίθετη σε αυτό το σκεπτικό της ιδιωτικοποίησης, η πείρα όμως λέει ότι, ο εργοδοτικός συνδικαλισμός μέσα από τον κοινωνικό διάλογο βρίσκει πάντα λύσεις για να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα του κεφαλαίου.
Η παραπάνω πρόταση, πάντως, αποτελεί βόμβα για τη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος, ιδιαίτερα αν δοθούν στους ιδιώτες και αρμοδιότητες για τον καθορισμό της διδακτικής ύλης και μπορεί να λειτουργήσει και σαν μοχλός για την κατάργηση κάθε ίχνους συλλογικής σύμβασης στον κλάδο των εκπαιδευτικών.
Ήδη, με κυβερνητική επέμβαση για τη λήξη του λοκ άουτ στα σχολεία που είχαν κηρύξει οι δήμοι πριν ένα χρόνο, επειδή οι εκπαιδευτικοί αντιδρούσαν στην κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων, έχουν επιβληθεί και οι ατομικές συμβάσεις και το ότι ο κάθε διευθυντής είναι ο αρμόδιος, για να καθορίζει το πρόγραμμα και τις ώρες διδασκαλίας του κάθε μεμονωμένου δασκάλου.
πηγή: Ριζοσπάστης
πηγή: Ριζοσπάστης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου