Πέμπτη 10 Απριλίου 2014

Εντείνονται οι αντιδράσεις για την «τράπεζα θεμάτων».

Την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει τις αναδιαρθρώσεις στο λύκειο πάση θυσία, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει τη μετατροπή των μαθητών σε «πειραματόζωα», μαρτυρά η επιμονή στην εφαρμογή της «τράπεζας θεμάτων». Της προαγωγής δηλαδή των μαθητών της φετινής Α' Λυκείου με εξετάσεις σε θέματα τα οποία θα αντλούνται από μία «τράπεζα» κοινή πανελλαδικά.

Το μέτρο που εισήγαγε ο νόμος για το «νέο λύκειο» αποτελεί αντιδραστική στροφή, καθώς οδηγεί στο κυνήγι της κάλυψης της ύλης, στη μετατροπή των προαγωγικών εξετάσεων σε πανελλαδικού τύπου, σε αποθάρρυνση από το να συνεχίσουν το σχολείο όσων μαθητών δεν μπορούν να ανταποκριθούν στους νέους εξεταστικούς φραγμούς.

Η ΟΛΜΕ, με προχτεσινή της ανακοίνωση, ζητά να μην εφαρμοστεί φέτος η «τράπεζα θεμάτων» και να καταργηθεί ο νέος νόμος για το λύκειο, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι η εμμονή στην ίδρυση και λειτουργία μιας «τράπεζας θεμάτων» και, μάλιστα, λίγες μέρες πριν τις εξετάσεις, «μόνο αρνητικές συνέπειες θα έχει στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ ταυτόχρονα θα αυξήσει το άγχος και την αβεβαιότητα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, με δεδομένο μάλιστα ότι ο βαθμός προαγωγής των μαθητών της Α' Λυκείου θα συνυπολογίζεται στην εισαγωγή τους στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ». 

Η Ομοσπονδία των καθηγητών αναφέρεται μεταξύ άλλων στα σοβαρά κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό και ειδικά στα ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ μετά τις διαθεσιμότητες - απολύσεις, που είχαν ως αποτέλεσμα «πλημμελή κάλυψη της ύλης με αποτέλεσμα να εμφανίζονται μεγάλες διαφορές από περιοχή σε περιοχή, με τα πιο μεγάλα προβλήματα να εντοπίζονται σε υποβαθμισμένες, απομονωμένες και δυσπρόσιτες περιοχές της χώρας».

Να μην εφαρμοστεί η «τράπεζα θεμάτων» έχει ζητήσει και με ερώτηση στη Βουλή το ΚΚΕ. Απαντώντας, την περασμένη Παρασκευή, ο υφυπουργός Σ. Κεδίκογλου δήλωσε ότι ο ίδιος είχε «κάποιους ενδοιασμούς για την εφαρμογή του θεσμού της "τράπεζας θεμάτων" από φέτος, με την έννοια του αν είμαστε έτοιμοι, ώστε να εφαρμοστεί σωστά για να μην αδικηθεί ούτε ένα παιδί (...) 

Από τη στιγμή, όμως, που το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, μας έδωσε τα εχέγγυα ότι μπορούμε να είμαστε έτοιμοι από φέτος, βάλαμε μπροστά, ώστε να γίνουν αυτές οι εξετάσεις», δήλωσε χαρακτηριστικά, επιβεβαιώνοντας την προχειρότητα στην πρακτική εφαρμογή του μέτρου, πέρα από την αντιδραστική ουσία του.

πηγή: Ριζοσπάστης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου