Τετάρτη, 4 Δεκεμβρίου 2013

Χαμηλές οι επιδόσεις μαθητών στην κατανόηση κειμένου, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες

Κροκοδείλια δάκρυα για τα ελληνικά σχολεία συνόδευσαν την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της Έκθεσης PISA του ΟΟΣΑ που διεξάγεται κάθε τρία χρόνια μετρώντας τις επιδόσεις των 15χρονων στην κατανόηση κειμένου, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες. Στα τεστ της PISA 2012 η Ελλάδα βρέθηκε στην 42η θέση, μεταξύ των 65 χωρών που συμμετείχαν, ενώ στην προηγούμενη έκθεση ήταν στην 25η θέση.

Συγκέντρωσε 453 μονάδες στα μαθηματικά, 477 μονάδες στην κατανόηση κειμένου και 467 μονάδες στις φυσικές επιστήμες, ενώ ο μέσος όρος από όλους τους συμμετέχοντες ήταν περίπου στις 500 μονάδες.
Τις πρώτες θέσεις στην έκθεση καταλαμβάνουν η Σανγκάη (Κίνα), η Σιγκαπούρη και το Χονγκ Κονγκ με βαθμολογίες που κυμαίνονταν από 523 έως και λίγο πάνω από 600.
Διαχρονικά από το 2000 που ξεκίνησε το πρόγραμμα, η Ελλάδα συγκεντρώνει βαθμολογίες που κυμαίνονταν από 450 - 480, όπως ακριβώς και στη μέτρηση του 2012. Πάντως σ' αυτή τη μέτρηση του 2012 αποτυπώνονται πιο καθαρά απ' ό,τι στη μέτρηση του 2009, τα αποτελέσματα και από τη γενικευμένη εφαρμογή των νέων σχολικών βιβλίων, που ακολουθούν πολύ πιο έντονα τη λογική των χρηστικών δεξιοτήτων, την κατεύθυνση δηλαδή που υπαγόρευε ο ΟΟΣΑ όλη την προηγούμενη δεκαετία.
Το πρόγραμμα PISA αποτελεί ένα εργαλείο του ΟΟΣΑ για να σχεδιάζει και να προωθεί τις αναδιαρθρώσεις που απαιτεί κάθε φορά το κεφάλαιο για τα εκπαιδευτικά συστήματα. Είναι χαρακτηριστικό ότι η PISA μετράει μαθησιακά αποτελέσματα αποδεχόμενη ότι σκοπός του σχολείου είναι αποκλειστικά και μόνο η μάθηση, δηλαδή η αφομοίωση πληροφοριών κι όχι η ολόπλευρη διαμόρφωση και καλλιέργεια της προσωπικότητας.
Είναι γεγονός ότι το περιεχόμενο του σχολείου σήμερα σε καμιά περίπτωση δεν προάγει την κριτική σκέψη και δε δημιουργεί το υπόβαθρο στους μαθητές να κατανοήσουν τους βασικούς νόμους κίνησης της φύσης και της κοινωνίας, να κατανοήσουν τον κόσμο γύρω τους και τη θέση τους σε αυτόν.
Όμως αυτό το σχολείο, με αυτό το περιεχόμενο, δημιουργήθηκε ακριβώς σύμφωνα με τις επιταγές και τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ που την προηγούμενη δεκαετία αποθέωναν το σκανδιναβικό εκπαιδευτικό μοντέλο ενώ τώρα στρέφουν το βλέμμα στα εκπαιδευτικά αποτελέσματα που εντοπίζουν στις χώρες της Ασίας.
πηγή:902.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου