Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2013

ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΑΜΕ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ: Ωράριο και εργασιακά δικαιώματα εκπαιδευτικών - Υλοποίηση προγραμμάτων - Ευέλικτη ζώνη.

Λέσβου
                               
                                                          



ΠΡΟΤΑΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΟΜΟΥ ΛΕΣΒΟΥ  «ΜΙΛΤΟΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΑΣ»

1.    ΩΡΑΡΙΟ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Σας ενημερώνουμε ξανά για όσα ισχύουν για το ωράριό μας, ώστε να το υπερασπιζόμαστε:.

Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι απαραβίαστο και καθορίζεται από το Ν.2517/97 που ήταν αποτέλεσμα αγώνων: 24 ώρες για όσους έχουν ως 10 χρόνια υπηρεσίας, 23 ώρες από 10-Ι5 χρόνια, 22 ώρες από 15-20 χρόνια και 21 ώρες από 20 και πάνω.

  • Ο Ν.1566/85 κάνει σαφή διάκριση μεταξύ εργασιακού και διδακτικού ωραρίου, ορίζοντας με σαφήνεια ότι, οποιαδήποτε απασχόληση στην τάξη εντάσσεται σε διδακτικό ωράριο. Κατά συνέπεια σε καμία περίπτωση δεν ευσταθεί ότι μπορεί συνάδελφος να «απασχολήσει» παιδιά στην τάξη στα πλαίσια του εργασιακού του ωραρίου.Σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού προσωπικού, ιδιαίτερα με την έναρξη της σχολικής χρονιάς είτε κατά τη διάρκειά της, οι σύλλογοι διδασκόντων οφείλουν να διαμορφώσουν μεταβατικά προγράμματα που θα εκτείνονται όσο επιτρέπει το υποχρεωτικό ωράριο των εκπαιδευτικών που βρίσκονται στο σχολείο (π.χ. αν λείπει ειδικότητα θα σχολάνε στο 5ωρο κλπ). Το ίδιο θα συμβεί και στα ΕΑΕΠ σχολεία με νέο αναμορφωμένο πρόγραμμα, όπου οι σύλλογοι διδασκόντων σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να προχωρήσουν σε πλήρη ανάπτυξη του προγράμματος με 7ωρα σε όλες τις τάξεις εφόσον λείπουν εκπαιδευτικοί. 
  • Σε περίπτωση «πιέσεων» από τη διοίκηση θα πρέπει οι συνάδελφοι του σχολείου να επιμένουν στη μη παραβίαση του διδακτικού τους ωραρίου και να ενημερώνονται αμέσως ο Σύλλογος και η ΔΟΕ.
  • Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ' ανώτατο 30 ώρες.   Με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου ο εκπαιδευτικός μπορεί να αποχωρήσει, εκτός αν του έχει ανατεθεί συγκεκριμένο έργο (όχι όμως διδακτικό) (άρθρο 13 παρ.8 π.χ. συμμετοχή σε γιορταστικές, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, ενημέρωση γονέων, κλπ τήρηση βιβλίων του Σχολείου, εκτέλεση διοικητικών εργασιών) ή υπάρχει συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων. Κάθε άλλη απασχόληση είναι παράνομη. Επίσης, ο εκπαιδευτικός δεν είναι υποχρεωμένος να προσέρχεται πριν την έναρξη του διδακτικού ωραρίου του, αν αυτό ξεκινά μετά την έναρξη του σχολείου (αν π.χ. έχει μάθημα στις 10 δεν είναι υποχρεωμένος να έρθει στις 8) αν και πάλι δεν του έχει ανατεθεί συγκεκριμένο έργο.
Καλούμε :
·  Τους συναδέλφους διευθυντές, να μη φέρουν από την πίσω πόρτα την αύξηση του ωραρίου που σχεδιάζεται. Ο κλάδος δεν πρόκειται να αφήσει αναπάντητη όλη αυτή την προσπάθεια.
·   Τους συναδέλφους να καταγγέλλουν στο Σύλλογο κάθε τέτοια προσπάθεια.

2.    ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ - ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ
Την ώρα που ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς κανένα σχολείο δε λειτουργεί πλήρως, επανέρχεται από διάφορα στελέχη της εκπαίδευσης η προώθηση προγραμμάτων μέσα και έξω από την ευέλικτη ζώνη. Καθόλου τυχαίο.

Η πάγια θέση του Συλλόγου μας είναι ενάντια στην ευέλικτη ζώνη και στη δράση ή την είσοδο επιχειρήσεων, ΜΚΟ, ιδιωτικών εταιρειών στα σχολεία:
Ο Σύλλογος έχει ξεκάθαρη θέση ενάντια στην ευέλικτη ζώνη (την οποία χρησιμοποιούμε κι εμείς "ευέλικτα" κάνοντας όποιο μάθημα έχουμε ανάγκη) και στα διάφορα προγράμματα, ντόπια και ευρωπαϊκά:
  • Αποτελούν στοιχείο διαφοροποίησης - κατηγοριοποίησης σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών.  Σπάνε τον ενιαίο χαρακτήρα της εκπαίδευσης.
  • Πολλά εμπλέκονται με δήμους και επιχειρήσεις ΜΚΟ ή άλλες οργανώσεις.
  • Λειτουργούν αποσπασματικά και δίνουν δεξιότητες και όχι γνώση, σε μία ηλικία που τα παιδιά πρέπει να χτίσουν στέρεες γνώσεις σε όλα τα επιστημονικά πεδία, ενώ ταυτόχρονα καλλιεργούν αυταπάτες ότι μπορεί μέσα από ένα πρόγραμμα να μάθουν τα παιδιά π.χ. περιβαλλοντική συνείδηση, όταν όλο το άλλο πρόγραμμα  διαπνέεται από αντιπεριβαλλοντική αντίληψη.
  • Πολλά προγράμματα εισάγουν ευέλικτες μορφές εργασίας που είμαστε κάθετα αντίθετοι. Άλλα είναι ενταγμένα στα ΕΣΠΑ και παίρνουν επιδοτήσεις για να περνάνε τα μηνύματα της Ε.Ε.
  •  Και φυσικά θα αποτελούν πλέον στοιχείο αξιολόγησης, άρα θα βοηθήσουν τα μέγιστα στην κατηγοριοποίηση σχολείων εκπαιδευτικών και μαθητών.
Εμείς θέλουμε όλο το αναλυτικό πρόγραμμα να διαπνέεται από τις αρχές και τις αξίες που θέλουμε να δώσουμε στα παιδιά μας, να περνάνε μέσα από όλα τα μαθήματα, σε κάθε ευκαιρία και κάθε μέρα κι όχι να περιμένουμε από ένα πρόγραμμα να υλοποιήσει το σκοπό αυτό, κάτι που έτσι κι αλλιώς δε γίνεται.

Ο Σύλλογος σας καλεί να διδάξετε τους μαθητές σας, μέσα κι έξω από την τάξη σας ή στο σχολείο σας, με όποιον τρόπο εσείς νομίζετε προσφορότερο, αλλά να μη συνδέετε την εκπαιδευτική διαδικασία με παρουσίαση της δουλειάς σας στους Διευθυντές και Σχολικούς Συμβούλους (τους αξιολογητές του νέου σχολείου δηλαδή) ή στους υπευθύνους π.χ. περιβαλλοντικής, αγωγής υγείας κλπ...

Δεν τιμάει το σχολείο και τον εκπαιδευτικό να παρουσιάζονται στα ΜΜΕ ή στις ιστοσελίδες της διεύθυνσης ή και άλλες σχολεία και ονόματα εκπαιδευτικών, στο παιχνίδι ανταγωνισμού που μας στήνουν για να περάσουν την αντιεκπαιδευτική τους λαίλαπα.

Μεγαλύτερη τιμή για το δάσκαλο είναι να κάνει ευσυνείδητα τη δουλειά του, όπως την κάνουν οι δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί και να δίνει στους μαθητές του τη μόρφωση που αξίζει στα παιδιά των λαϊκών οικογενειών.
Συνάδελφοι, πρέπει να πάρει καθένας την ευθύνη του στον τομέα αυτό.

Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να μην υλοποιήσουν κανένα πρόγραμμα, να συνεχίσουν κανονικά τη δουλειά τους με τα παιδιά, το μάθημά τους, το ημερήσιο πρόγραμμά τους, να μην υποκύπτουν στις πιέσεις διευθυντών και σχολικών συμβούλων και να μη συμβάλλουν τελικά στο πέρασμα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, στην εφαρμογή του νέου σχολείου της ημιμάθειας.

Στην πρόταση αυτή συμπεριλάβαμε και τις αποφάσεις που έχουμε από τις Γενικές Συνελεύσεις του Συλλόγου μας για την αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση.

Ζητούμε και από τις υπόλοιπες παρατάξεις να καταθέσουν τις θέσεις τους ώστε να καταστεί δυνατή, αποτελεσματική και ουσιαστική βάση όλων των προηγούμενων, η κάθε παρέμβασή μας σε σχολεία και Συλλόγους Γονέων.


Μυτιλήνη, 22/10/20
ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Λέσβου

Παρατήρηση: Δυστυχώς μέχρι σήμερα οι υπόλοιπες παρατάξεις δεν έχουν απαντήσει                    στα σοβαρά αυτά ζητήματα που θέσαμε στην πρότασή μας.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου